Vragen van huurders en woningzoekenden 

Veelgestelde vragen

  • Ik ben benaderd door DELTA voor de aanleg van glasvezel. Klopt dat?

    DELTA Netwerk is dit jaar gestart met de aanleg van glasvezel in uw wijk. Wij vinden het belangrijk dat iedere woning een aansluiting krijgt voor glasvezel. 

     

    U bepaalt zelf of u toestemming geeft
    Glasvezel is het meest toekomstbestendige netwerk van dit moment. Snelheid en kwaliteit van internet en televisie zijn hoger en beter. DELTA zorgt ervoor dat het glasvezel wordt doorgetrokken tot in uw woning. Op een moment dat u wenst, kunt u bij een aanbieder van internet, televisie en telefonie een abonnement voor glasvezel afsluiten. Een monteur van de aanbieder maakt dan de aansluiting in uw woning met de nieuwe modem. U bent niet verplicht om een abonnement te nemen, dat bepaalt u zelf!

     

    Waarom vragen wij om uw medewerking?
    De aanleg van glasvezel in uw woning is nu gratis. Besluit u op een later moment dat u glasvezel wilt? Of laat u het aan een volgende huurder over om glasvezel te laten aanleggen? Dan moet er voor de aanleg in de woning worden betaald.
    Als u in een woongebouw woont is het ook belangrijk dat u meewerkt. Soms is het nodig dat Delta de glasvezelkabel via uw meterkast naar de bovenwoningen leidt. In dat geval hebben de installateurs toegang tot uw woning nodig.

     

    Hoe lang duren de werkzaamheden?
    Het duurt ongeveer een uur om de glasvezel in uw woning aan te leggen op de plaats die DELTA met ons heeft afgesproken. Om de glasvezelaansluiting in uw woning te plaatsen, is het noodzakelijk dat uzelf of een bevoegd persoon ouder dan 18 jaar in de woning aanwezig is.
    De installateur van DELTA neemt contact met u op voor het maken van een afspraak. Wanneer dit precies gebeurt is nog niet bekend.

    Om welke woningen gaat het?

    • Weversland 2 t/m 66
    • Brittenhuis 13 t/m 75
    • Clemenshof 1 t/m 51 en 52 t/m 73
    • Breeland 68 t/m 68a
    • Maandagsewetering 33 t/m 83
    • Teunisbloem 1 t/m 20a
    • Pilarenlaan 4K t/m 34
    • Pilarenlaan 8 t/m 46
    • Kievitshorn 33 t/m 52a
    • Haven 1 t/m 21
    • Forum 30
    • Castellum 20 t/m 56
    • Cicero 21 t/m 61
    • Groenewege 1 t/m 19
    • Victoriberg 44 t/m 112
    • Koepelberg 32 t/m 87
    • Spanjaarskrocht 16 t/m 80
    • Andellaan 1 t/m 23
    • Andellaan 2 t/m 24

    Tot slot
    In opdracht van DELTA legt VolkerWessels Telecom het glasvezelnetwerk aan in uw woning. Heeft u nog vragen? DELTA is bereikbaar via 06-22 82 69 91 of r.oosterwijk@vwtelecom.com op werkdagen van 08.00 tot 16.30 uur.

  • Afrekening servicekosten 2023 - Waarom hebben wij een grotere aansluiting dan 3x25A in ons complex en waarom stijgen deze kosten zo hard?

    Doordat er een lift in uw complex is, is er vaak een grotere energieaansluiting nodig. Hier zitten ook hogere kosten aan vast.

    De netbeheerders zijn bezig met de overgang van fossiele brandstoffen (zoals aardolie en aardgas) naar hernieuwbare energiebronnen (zoals windenergie en zonne-energie). Deze overgang vraagt een investering.

  • Afrekening servicekosten 2023 - Betalen we over 2024 een correct voorschot of kunnen we rekening houden met hogere kosten?
    Wij zullen elk jaar beoordelen of uw maandelijkse voorschotbedrag voor de servicekosten moet worden verhoogd of verlaagd. Padua doet u hiervoor een voorstel.
  • Afrekening servicekosten 2023 - Is de stijging over 2023 een éénmalige stijging of een blijvende situatie?
    Wij merken dat de inkoop van energie voor het jaar 2024 goedkoper was dan een jaar geleden. De prijzen dalen nog steeds, maar worden niet snel meer zo laag als vóór de energiecrisis.
  • Afrekening servicekosten 2023 - Wat is de oorzaak van de prijsstijging voor gas en elektriciteit?
    De prijzen zijn gestegen door de oorlog tussen Rusland en Oekraïne en doordat dat er bijna geen gas uit Rusland beschikbaar kwam.
  • Afrekening servicekosten 2023- Waarom is er geen prijsplafond toegepast?
    Het prijsplafond is alleen voor locaties waar gewoond, gewerkt of verbleven kan worden. Dat betekent dat er geen prijsplafond geldt voor de energie die is verbruikt in bijvoorbeeld een berging of een gemeenschappelijke (bergings)gang.
  • Ik ben uitgenodigd voor de inloopdag servicekosten. Hoe meld ik mij aan?
    U kunt zich aanmelden voor de inloopdag servicekosten door dit aanmeldformulier in te vullen. Heeft u nog vragen, neem dan telefonisch contact met ons op via 0252 - 34 31 00.
  • De energierekening schiet omhoog. Wat kan ik daaraan doen?
    Dat is heel vervelend. Misschien kunt u besparen op uw energieverbruik. De gemeente Noordwijk heeft vrijwillige energiecoaches opgeleid. Daar kunt u (gratis) een afspraak mee maken. Ze komen bij u thuis en kijken goed naar waar en hoe het in uw situatie beter/zuiniger kan. Hier kunt u een afspraak maken met een energiecoach.
  • Mensen met een urgentieverklaring gaan steeds voor op de ‘gewone’ wachtrij. Kan ik ook urgentie krijgen?

    We kunnen ons voorstellen dat dat heel vervelend is en oneerlijk voelt. Maar een urgentieverklaring krijgen mensen niet zomaar, dan is er echt sprake van een spoedsituatie. Dat wordt beoordeeld door een speciale commissie. Denkt u dat u zelf in aanmerking komt voor urgentie? Hier vindt u meer informatie. Onze medewerkers helpen u graag bij het beoordelen of u voor urgentie in aanmerking komt en het gezamenlijk invullen van een aanvraagformulier. 

    LET OP: ga nooit in op aanbiedingen om betaald een urgentieverklaring te krijgen! U betaalt veel geld en zo’n gekochte verklaring is ongeldig.

  • Ik ben op zoek naar een sociale huurwoning in Noordwijkerhout/De Zilk. Kan ik me bij jullie aanmelden?
    Dat kan helaas niet. Inschrijven gebeurt via Huren in Holland Rijnland. Bij het zoeken naar een woning kunt u op hun site wel aangeven dat u in Noordwijkerhout/De Zilk wilt wonen.
  • Ik wil bij Padua langskomen in Noordwijkerhout. Kan dat?
    Jazeker. De openingstijden voor ‘inloop’ zijn van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 13.00 uur. Wilt u zeker weten dat u de juiste persoon te spreken krijgt of gaat het om een speciaal verzoek? Maak dan graag vooraf een afspraak en neem contact met ons op.
  • Ik wil iemand langs laten komen voor een reparatie in mijn huurwoning. Hoe doe ik dat?
    Op deze pagina vindt u meer informatie en kunt u direct een reparatieverzoek indienen.

Mijn Padua

Regel huurderszaken gemakkelijk en snel via het klantportaal Mijn Padua. 

Inloggen op Mijn Padua