04 december 2024
Aanpassingen serviceabonnement

Vanaf 1 januari 2025 wijzigt de inhoud van ons serviceabonnement. We hebben kritisch gekeken naar de werkzaamheden die beter passen bij onze standaardtaken. Die werkzaamheden hebben we uit het serviceabonnement gehaald en doen we nu standaard voor alle huurders. Dit zijn de belangrijkste aanpassingen:
- Dakgoten schoonmaken
Het schoonmaken van dakgoten doen we voortaan voor al onze huurders. Deze werkzaamheden vallen daarom niet meer onder het serviceabonnement.
- Onderhoud schoorstenen
Daar waar onze huurwoningen nog een schoorsteen hebben, onderhoudt Padua die schoorstenen zelf. Heeft u, met onze toestemming, een open haard of houtkachel geplaatst? Voor dat onderhoud bent u zelf verantwoordelijk. Die kosten vallen ook niet onder het serviceabonnement.
Nieuw in het serviceabonnement:
- Storingen huistelefoon (intercom)
Soms ontstaan storingen aan de intercom na kluswerkzaamheden, zoals schilderen of behangen. Huurders met een serviceabonnement kunnen ons voortaan bellen om dit te laten herstellen.
De volgende zaken hebben we uit het serviceabonnement gehaald en moet u vanaf 1 januari zelf doen:
- Stucwerk en kleine reparaties
Het dichten van kleine scheuren en/of het herstellen van kleine beschadigingen aan muren.
- Verwijderen insectennesten
Het verwijderen van bijen- en wespennesten valt niet meer onder het serviceabonnement. De nesten van deze nuttige dieren hoeven vaak niet verwijderd te worden. Wilt u de nesten toch laten verwijderen, dan moet u dat zelf regelen, op eigen kosten.
- Openbreken van deuren
Raakt u tijdens onze kantooruren buitengesloten? Dan vallen de kosten van het openbreken van de deur nog steeds onder het serviceabonnement. Gebeurt dit buiten kantooruren? Dan moeten we helaas € 75,- in rekening brengen.