Huur betalen

Huur betalen of opzeggen

Als huurder van woningstichting Sint Antonius van Padua betaalt u de huur voor uw woning vooruit. Dat betekent dat uiterlijk op de eerste dag van ieder maand de huur bij ons binnen moet zijn. U kunt de huur op de volgende manieren betalen:

  • Automatische incasso
  • Via het klantportaal Mijn Padua (iDEAL)
  • Zelf overmaken
  • Pinnen
     

Automatische incasso

Bij een automatische incasso geeft u ons een machtiging om op de eerste dag van de nieuwe maand de huur van de door u opgegeven rekening af te schrijven. Als de eerste dag van de maand in het weekend valt of op een feestdag, dan incasseren wij op de eerstvolgende werkdag.

Voordelen:

  • U heeft er geen omkijken naar
  • U kunt de betaling niet vergeten
  • De huur staat dus altijd op tijd op onze rekening
  • Zegt u de huur op, dan stopt de incasso ook vanzelf
  • Gaat er iets mis, dan kunt u de bank vragen om het bedrag op uw rekening terug te storten
  • Bij een aanpassing van de huurprijs betaalt u automatisch het juiste bedrag

Wilt u ook betalen via automatische incasso? Gebruik het wijzigingsformulier huurbetaling of voer de wijziging door in klantportaal Mijn Padua


Via Mijn Padua

In het klantportaal Mijn Padua vindt u onder 'Mijn betalingen' een overzicht van de openstaande facturen. Onder het kopje 'Betalen' kunt u de gewenste factuur selecteren. Door middel van het vinkje 'Naar iDEAL' wordt u naar uw eigen bankomgeving doorverwezen. Hier kunt u uw betaling definitief maken. 
 

Zelf overmaken

Maakt u de huur liever zelf aan ons over? Dan ontvangt u maandelijks een brief met een betaalverzoek. In deze brief staat een iDEAL-link opgenomen en een QR-code waarmee u de betaling direct kunt regelen. Let erop dat u het bedrag op tijd overmaakt. 
 

Pinnen

Betaalt u liever met uw pinpas? Dat kan bij ons op kantoor in Noordwijkerhout. Ook dan moet de huur uiterlijk op de eerste dag van de nieuwe maand zijn bijgeschreven; houd dus rekening met weekenden, feestdagen en onze openingstijden.
 

Niet contant betalen

We krijgen nog een enkele keer de vraag of de huur contact kan worden betaald. Om veiligheidsredenen is het niet meer mogelijk de huur contant bij ons op kantoor te betalen.


Huurachterstand

Kunt u de huur niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het klantportaal Mijn Padua. Voorkom extra kosten, nog meer achterstanden en extra stress. U kunt uw problemen beter met ons bespreken. Zo kunnen we samen de verschillende oplossingen bekijken, zoals bijvoorbeeld een betalingsregeling. In onze folder ‘U heeft een huurachterstand’ leest u er meer over.
 

Wijziging doorgeven?

Wilt u uw manier van betalen veranderen? Dit kan via het wijzigingsformulier huurbetaling.
 

Meer informatie?

In de folder Huur betalen kunt u alles nog eens rustig nalezen.
 

Mijn Padua

Regel huurderszaken gemakkelijk en snel via het klantportaal Mijn Padua. 

Inloggen op Mijn Padua